מכון תמר

גמילה מחיתולים בלילה והרטבת לילה

גמילה מחיתולים בלילה והרטבת לילההורים רבים מוצאים את עצמם מתחבטים בשאלה – מדוע הילד שלי עדיין מרטיב בלילה? מתי כבר תהיה לילד גמילה מחיתולים בלילה. תופעה של הרטבת לילה אצל ילדים הינה שכיחה למדיי, והיא יכולה להיגרם ממספר סיבות עיקריות. הרטבת לילה על פי הפענוח הרשמי מדבר על איבוד שתן לא רציונאלי אצל הילד, התופעה מוכרת בעיקר בלילה כאשר הילד נמצא בשינה שזוהי בעצם אחת הסיבות ההגיוניות ביותר לאיבוד השתן הלא רציונאלי. הרטבת לילה בגיל 5 אמורה להתחיל להדליק נורה אדומה אצל ההורים, שכן עד גיל 5 הגיוני שהילד יסבול מבעיה של הרטבה בלילה אך החל מהגיל הזה הוא צריך לשלוט בצרכים שלו גם בזמן השינה.

גמילה מחיתולים בלילה בגיל מאוחר

גמילה מחיתולים בלילה בגיל מאוחר יכולה להיות סממן לבעיות של הרטבת לילה בגיל מאוחר יחסית, ולכן מוטב להתחיל את הליך הגמילה אצל תינוקות בהקדם על מנת שלא תצטרכו לסבול ממצב שהילד שלכם סובל מבעיות של הרטבת לילה ילדים. הבעיה משתנה מילד אחד לילד אחר, ולכן אי אפשר באמת להשוואת בין ילדים שונים, אצל כל ילד התופעה גמילה מחיתולים בלילה להגיע בזמן שונה ובתדירות שונה ומכאן קשה מאוד להכליל או לתת מענה מקיף ושיטות טיפול בהרטבת לילה לכל הילדים.

עד איזה גיל אפשר להשתמש בחיתולים בלילה

האחוזים מדברים בצורה משכנעת כי עד גיל 5 הגיוני שתהיה גמילה מחיתולים בלילה, הרטבת לילה בגיל 6 דורשת התייחסות, ומומלץ לגישת לטיפול במרפאת הרטבה מקצועית. גמילת לילה של תינוקות וילדים בוגרים יותר צריכה להתבצע באיטיות שכן לגמילה מהירה יכולים להיות השלכות בעתיד, הרטבת לילה לעיתים יכולה להימשך זמן רב יותר אם היחד נגמל בצורה טראומטית מחיתולים בלילה. יש הורים שמעדיפים לבצע הפרדה בין גמילת יום וגמילת לילה עקב הקושי בשליטה על מערכת השתן אצל ילדים במהלך הלילה. אל תהססו, הרטבת לילה בגיל 7 או בכל גיל אחר היא לא שכיחה אמונם אך היא לא סוף העולם. הרטבת לילה הינה דבר נפוץ בכל העולם, ויש שיטות רבות לטפל בבעיה ולפתור אותה בכל גיל.

תפריט נגישות