מכון תמר

שאלות ותשובות על הרטבת לילה

שאלות ותשובות על הרטבת לילההאם הרטבת לילה ילדים זה דבר שעשוי להמשיך עד גיל מבוגר?

הבעיה של הרטבת לילה אצל ילדים היא מאוד אינדיבידואלית, כמו שהליך הטיפול משתנה בהתאם לכל מטופל – כך גם קצב הגמילה משתנה מאדם לאדם. ישנם מקרים שבהם הרטבה בלילה נותנת את אותותיה גם בגילאים מבוגרים יותר, אך תזכרו כי טיפול בגיל מוקדם יביא לגמילה בגיל מוקדם.

גמילה מחיתולים בלילה אצל תינוקות תביא לגמילה מהרטבה בלילה?

אין אישור חד משמעי לכך. שתייה מרובה בלילה לרוב מצטיירת כאחד הגורמים העיקריים לבעיה של הרטבת לילה, אך שלא יטעו אתכם – ניתן לאפשר לילד לשתות בצורה חופשית גם לפני השינה, הילד אמור להרגיש בלילה את שלפוחית השתן לוחצת ולקום לעשות את צרכיו. כמובן שרצוי ללכת לשירותים לפני השינה, כך יתפנה יותר מקום לנוזלים שיצטברו במהלך הלילה והסיכוי להרטבת לילה ילך ויפחת.

האם יש טיפול בהרטבת לילה שמוכח כיעיל ביותר?

קיימים עשרות רבות של טיפולים להרטבת לילה, גמילת לילה היא עבודה סיזיפית וקשה שעל ההורים להתגייס אליה במלוא האחריות. לרוב מדובר בטיפול תרופתי ( הורמונלי) או טיפול התנהגותי בעזרת פעמונית. טיפולים משלמים כגון דיקור סיני או בעזרת צמחים לא נמצאו כאפקטים ויעלים כטיפול ההתנהגותי המשולב.

האם ללחוץ על הילד לקום להתפנות במהלך הלילה?

בשום פנים ואופן לא, אסור לילד להרגיש שאתם לוחצים אליו או שאינכם מרוצים מהמצב הקיים. הרטבת לילה אינה באשמת הילד, וגם אם תעירו אותו במהלך הלילה זה לא בהכרח יפתור את בעיית ההרטבה. תנו לילד ללמוד לשלוט על צרכיו באופן עצמאי, לא תמיד תהיו שם על מנת להעיר אותו.

האם לפנות לאנשי מקצוע ישר עם זיהוי הבעיה?

בהחלט כן! הרטבה בלילה שתטופל בהקדם תיפתר הרבה יותר מהר מאשר אותה בעיה שתטופל באיחור. ככל שתטפלו בבעיה בגיל צעיר יותר, כך היא תתקצר ותהיה הרבה יותר זניחה.

תפריט נגישות